zaterdag 6 februari 2016

Pup

De warme elektrieke huid
van die trappelende spruit
prikt onder beide duimen
als ze onder hoge druk
haar onvermogen spuit

Het plasje deemoed
met een infantiele grijns
van melkgebit en moederkloek
maakt alles zomaar goed
Nog niet zindelijk of aangelijnd
is het de liefde die ik zoek

Ik streel met argeloze blik
het vachtje langs de oren
en wacht een ogenblik
om het zuchten aan te horen

De pup van slechts acht weken
oud past helemaal in mijn knuist
Koud de keus bekeken
gaat dit hondje mee naar huis

Het is een uitgemaakte zaak
Een liefde onvoorwaardelijk
Als hondentrouw met onderkaak
mijn hart neemt, heel verraderlijk

Ze is nooit groot geworden
en veel te vroeg gestorven
Met het jong dat me bekoorde
was er geen dag bedorven

Nog kruipt er wel eens op een morgen
een buikhond met zo’n dievenlach
naar mijn gebukte hand en likt
Zodat diep doorgebogen, want dat mag 
de baas weer in zijn tranen stikt

Foske Kira fan it Paradyske    




Geen opmerkingen:

Een reactie posten